Monday 23 September 2013

Terbitan Khas

Pemilihan UMNO Bahagian Pasir Puteh (siri 19)
Posting Pilihan Dari Facebook

BUAT SAHABAT2 SERTA KAWAN2 yang terlibat dalam proses pemilihan pemimpin UMNO nanti.. sama ada sebagai calon atau delegasi pemilih...

Saya bukanlah ahli mana2 parti politik. Namun itu tidak bermakna saya tidak ambil peduli tentang perkembangan semasa politik negara. Malahan saya sentiasa mengikuti rapat rentetan peristiwa parti2 politik, terutama UMNO & PAS kerana ahli2 dari kedua2 parti inilah yang secara langsung terlibat dalam menawarkan kepimpinan kepada seluruh rakyat Malaysia.

Memilih pemimpin adalah satu amanah yang besar...; kerana pemimpin yang dipilih nanti wajib memikul amanah rakyat serta bertanggung-jawab di akhirat nanti di hadapan Allah Azzawajalla. Para pemilih jua akan dipertanggung-jawabkan diatas pilihan yang mereka buat. Itu PASTI.

Andainya pemimpin itu dipilih berasaskan kepada jumlah wang yang mereka sogokkan kepada pemilih (sama ada secara terbuka atau sembunyi), amat besar kemungkinan bahawa pemimpin tadi akan lupa amanah apabila dia disogokkan dengan wang dan harta nanti.

"A leader who corrupts his way up the ladder will end up being a corrupted leader."

Sebaliknya, pilihlah mereka yang beriman serta amat takut kepada Allah; ikhlas, bijak dan berwawasan demi kesejahteraan rakyat d dunia & d akhirat; yang hanya akan mengambil sekadar upah yang dia berhak keatasnya.

Tolonglah tolak individu yang merasuah untuk menjadi pemimpin kerana mereka ini bakal menyemarakkan lagi gejala rasuah di negara tercinta ini... Sebaliknya.., pilihlah mereka yang benar2 mempunyai ciri2 kepimpinan yang diredhai Allah. Masih ramai pemimpin2 yang bagus didalam UMNO.. Anda mengenali mereka.

Terima kasih & selamat memilih....
 
 
Komen peribadi saya: saya yakin apa yag dimaksudkan oleh penulis di atas itu ialah supaya para perwakilan mengutamakan 'agama' seseorang itu apabila menilai siapa yang hendak dipilih itu. Kalau diambil Pasir Puteh sebagai contoh, sudah tentulah YBhg. Datuk Hj Kamaruddin Md Nor sebagai orang yang lebih 'beragama' berbanding YB Cikgu Zawawi Othman.

No comments:

Post a Comment