Wednesday 11 September 2013

Terbitan Khas

Tahun Satu Pun Sudah Belajar Jadi Gangster Dalam Sekolah
berikut ialah posting tentang satu kejadian di SK Cherang Ruku, Semerak, Pasir Puteh, Kelantan....

2 hours ago via mobile
near Kampung Golok

AbgLong......mula2 kena tumbuk,pastu plak kena tanggal seluar,kena ejek,dipijak kasut,dan lain2 hal...hari ini balik dr kerja bhgn mata bengkak dn.cermin mata rosak....memang hati ibu sakit.bila anak dibuli sebegini...darjah 1 dh pandai buli rakan...dah banyak kali aku sabar....esok tahu lah apa aku nak buat...ggggrrrrrrrrrr — with Fyzall Besut. — with Fyzall Besut and 1 other.
— with Fyzall Besut and Sekolah Kebangsaan Cherang Ruku.
dan ini komen saya yang berkaitan:


murid tahun satu sk cherang ruku
dibuli sehingga cedera
jika dibiarkan
murid2 yg membuli budak ini akan menjadi bertambah nakal
tak mustahil satu hari nanti
guru pun dibuli mereka
ibubapa budak2 yg buli harus dipanggil serta merta
dan umumkan kenakalan mereka dihadapan semua murid2 sekolah yg lain
di satu perhimpunan pagi
cara itu sahaja yg boleh mengajar dan menghalang mereka
daripada terus mengamalkan perangai 'gangster kecil' 
dan
Wan Malek lepas jumpa gb, call saya, saya nak tahu apa tindakan yg akan diambil oleh gb, kalau perlu saya boleh bantu hantar laporan direct kpd pengarah melalui emel dan sk ke ppd pp
Wan Malek masa saya ngajar dulu saya tersangat garang dgn murid2, lepas saya bedal saya terus kerumah ibubapa murid yg saya bedal itu utk memaklumkan bahawa saya telah bedal anak dia di sekolah sebab nakal
Wan Malek lepas tu murid yg nakal itu terus menjadi baik sebab dia tengok sendiri saya pergi berjumpa dgn ibubapanya  

No comments:

Post a Comment