Friday 16 September 2011

MD 7


MY DIARY (7)
17/09/2011

Semua orang memuji-muji Majlis Gelombang Merah Menyambut Kemerdekaan Ke 54 dan Hari Malaysia Peringkat Parlimen Pasir Puteh yang telah berlangsung semalam di Pasir Puteh.

Ada yang memuji secara sederhana tetapi ada juga yang memuji melangit-langit. Ada yang memuji itu orang-orang yang hadir, ada juga yang tidak hadir. Ada yang memuji itu orang parti sendiri dan ada juga ahli biasa.

Biar sayalah yang mengkritiknya sedikit. 

Dalam puji memuji ini terdapat dua perkara yang menarik perhatian saya.

Pertama, jumlah kehadiran yang diperkatakan sangatlah rambang. Ada yang berkata 6,000 dan ada yang berkata 8,000. Saya ingin mengambil angka maksima iaitu 8,000.

Bagi saya kalau pun angka ini betul, ianya bukanlah satu angka yang harus dijaja dan dibanggakan kerana 8,000 / 64,393 (mengambil statistik 2008) = 12.4% sahaja. Bagi saya, peratusan yang sepatutnya dibanggakan ialah 30% atau 1/3 kerana majlis ini ialah majlis peringkat parlimen dan juga anjuran BN bukan UMNO sahaja.  

Kedua, saya tidak mendengar atau mendapati reaksi spontan daripada mana-mana ahli MCA. Ini mungkin disebabkan selain daripada gambar pemimpin mereka tidak dicetak di atas ‘flyer’, pemimpin ini pun tidak juga dijemput untuk berucap sepatah dua dalam majlis semalam padahal majlis itu dibuat di tengah-tengah Bandar Pasir Puteh.

Yang hendak saya puji ialah sikap kepimpinan UMNO Bahagian yang juga merupakan Pengerusi BN Pasir Puteh yang mulai memperlihatkan minatnya dalam membela golongan OKU. Diharapakan sikap dan kerja membela mereka ini dapat dipanjangkan lagi kerana ada ramai lagi yang tidak dapat hadir semalam.

Oleh,

Wan Ab Malek Bin Wan Noh
No Ahli UMNO 03924693
Semerak.

No comments:

Post a Comment