Friday 16 September 2011

MD 6


MY DIARY (6)
16/09/2011

Saya ingin membuat sedikit tambahan kepada artikel saya yang lepas. Ianya sambungan kepada ayat saya yang terakhir Dalam artikel MD 3 saya yang bertarikh 11/09/2011  yang berbunyi…

“Oleh itu, saya mengakhiri kata-kata saya kepada mereka bahawa jika pun ditakdirkan  Kapt. (B) Wan Marzudi JP menjadi calon di atas tiket BN dan seterusnya ditakdirkan beliau pun menang, saya yakin YB Wan Hassan sendiri pun sudah bersedia untuk menerima beliau sebagai wakil rakyatnya pula kerana beliaulah orang pertama yang telah menyambut baik saranan dan usaha penerapan saya itu”.

Ayat ini telah ditafsirkan oleh YB Wan Hassan sendiri apabila beliau berkata di dalam laman Facebooknya bahawa… 

Wan Hassan Wan Ibrahim (12/09/2011 8.57am) dalam ruangan tajuk saya MD 3 :-
“Terima Kasih Abg Lek yang selalu menulis suasana politik DUN Semerak dan secara langsung saya dijadikan Ikon samada kritikan atau pujian yg boleh dijadikan terapi minda dengan olahan miskipun kritikan dan pujian bukannya indek kepada sokongan atau sebaliknya. Sepanjang 5 pilihanraya bermula tahun 1990 di DUN Semerak, dimenangi oleh Us Otman Wahab(PAS) ,1995 Hj Sulaiman Ahmad( PAS) 1999 Hj Husin Awang (PAS) 2004 KAmarudin Mohd Noor(BN) 2008 W Hassan W Ibrahim (PAS) Pilihanraya Kecil 1997 (Kamarudin Mohd Nor),konsep perpaduan yg cuba diterapkan oleh Abe Lek dialukan.tapi calon2 yg bertanding sudah tentu TIDAK BERSEDIA UTK KALAH , TULISAN YANG MENGELIRUKAN PERLU DIELAKKAN KERANA TAK PERLU ADA COBAAN UNTU MENG-SACRIFICE SESIAPA DLM ISU INI .Perpaduan YG NAK DITURAPKAN PERLU DALAM PARTI YANG SEDANG DALAM ICU. supaya kita tidak menjadi ketam dalam mengajar anak”.

Dan beliau menulis semula komen berikut selepas itu….

Wan Hassan Wan Ibrahim (12/09/2011 2.44pm) dalam ruangan tajuk saya MD 4 :-
seorang penulis yang baik akan terus menulis,walaupun kadang disalah tafsir,pembaca mempunyai pentafsiran sendiri dan punyai kepelbagaian.Ada yang mengkeritik,marah atau setuju semua ini adalah pencapaian atau merit kpd apa yang kita tulis... samada diperingkat diploma,sarjana muda,atau sarjana hingga keperingkat yang lebih tinggi ianya tak boleh dibeli walaupun kita mampu.Bloger yang punyai sifat tajdid (mendidik) tak perlu risau atau jauh hati sebab teguran bukan beerti benci malahan sebaliknya."berilah peringatan sesungguhnya peringatan itu memberi menafaat kepada orang mukmin".Amin n maaf kalau tersinggung, Dari Hamba yng kerdil Ilmu dan sentiasa menghormati Abe Lek”.




Ulasan saya :-

Saya bukanlah bermaksud supaya YB Wan Hassan mulai bersedia dari sekarang untuk menerima Kapt. (B) Wan Marzudi JP sebagai wakil rakyat baru DUN Semerak. Saya hanya memberikan bayangan dan harapan sahaja supaya kemungkinan ini dapat diterima baik oleh beliau dan setiap orang-orang PAS. Saya juga tidak bermaksud untuk cuba mengelirukan sesiapa kerana dalam keadaan sekarang saya pun tahu bahawa keputusan sudah dibuat oleh setiap pengundi.

Saya tahu bahawa tiada siapa yang bertanding untuk kalah. Saya sekadar mengharapkan bahawa apabila pilihanraya selesai masyarakat Semerak kembali bersatu semula dalam kehidupan seharian mereka seperti biasa dan menerima sesiapa sahaja yang menang dan menjadi wakil rakyat.

Oleh itu saya nak ubah sedikit ayat… “saya yakin YB Wan Hassan sendiri pun sudah bersedia….” kepada ayat baru…saya harap YB Wan Hassan sendiri pun akan bersedia….”

Oleh,

Wan Ab Malek Bin Wan Noh
No. Ahli UMNO 03924693
Semerak.

No comments:

Post a Comment