Wednesday 28 September 2011

MD 15


MyDiary (15)
28/09/2011

Masalah ‘solidarity’ kepimpinan UMNO Bahagian Pasir Puteh nampaknya sudah mulai menuju kearah penyelesaian yang boleh meyakinkan semua pihak. Saya merasa amat gembira apabila mendapati semangat muafakat diperingkat kepimpinan sudah mulai menampakkan tanda-tanda ianya akan tumbuh semula dengan subur.

Tidak keterlaluan jika saya katakan bahawa apabila berlakunya insiden pemecatan Timbalan Ketua daripada jawatan Penyelarasnya tempuh hari, rata-rata ahli sudah seperti berputus asa. Perasaan itu menjadi reda sedikit apabila Pengerusi Perhubungan mengambil tindakan pantas campurtangan tetapi belum cukup untuk betul-betul meyakinkan ahli-ahli.

Hari ini, suasana semakin bertambah baik. Ianya terhasil barangkali diakibatkan oleh sikap Ketua Bahagian sendiri yang sudah mulai dilihat boleh menerima kepelbagaian sikap dan perasaan orang lain di dalam saf kepimpinan UMNO Bahagian itu sendiri.

Saya tidak mahu mengaitkannya dengan tulisan-tulisan saya yang lepas kerana apa yang lebih penting ialah masa untuk setiap orang memberikan tumpuan yang sepenuhnya terhadap tugas dan tanggungjawab memenangkan parti dalam pilihanraya umum sudah sampai. Semua orang seharusnya mula bergerak sebagai sebuah pasukan terutama mereka yang memegang jawatan parti di dalam Bahagian. Semua orang harus mengetepikan segala persilisihan faham yang lalu demi parti. Jika ini dapat dicapai, kerisauan panjang ahli-ahli di Cawangan tidaklah lagi menjadi sesuatu yang melemahkan semangat mereka untuk bekerja dalam suasana perpaduan juga.

Saya dengan ini ingin menyeru supaya saf kepimpinan utama dan AJK Bahagian sendiri memulakan segera langkah-langkah mereka dengan cara yang dimaksudkan itu. Ahli-ahli di cawangan ingin melihat mereka membuktikan ikrar mereka sewaktu bertanding merebut jawatan dahulu bahawa mereka ingin membantu parti memenangi pilihanraya jika mereka menang jawatan yang ditandingi masing-masing itu.   

Saya bersama mereka sebagai ahli biasa.

Oleh

Wan Ab Malek Bin Wan Noh
No Ahli UMNO 03924693
Semerak.   

No comments:

Post a Comment