Saturday 4 October 2014

PasMa - Berapa Bulan Boleh Bertahan?

saya belum faham betul2 apa itu PasMa
ramai yang bertanya kepada saya
saya jawab
'ambo pun sa'ni duk hajat nak tanya demo jugok
takdak arohlah
dan ke demo dulu tanya
takpolah ambo jawab lebih kure ginilah'
PasMa ni ialah satu pertubuhan NGO yang baru
NGO ini diasaskan oleh beberapa orang bekas pemimpin utama parti PAS
apabila mereka sudah tiada tempat lagi dalam parti PAS
disebabkan itu
mereka pun baru sedar bahawa bukan tempat dalam parti yang penting
yang penting ialah perpaduan orang2 melayu melalui dua parti terbesar orang2 melayu iaitu UMNO dan PAS
masa mereka pegang jawatan dulu
kesedaran dan keinsafan ini tidak 'mari'
sebab itu kita tengok sekarang
PasMa semakin mendapat sambutan dan sokongan oleh semua lapisan masyarakat diperingkat akar umbi
tanpa mengira pegangan atau fahaman politik
mereka ini menjadikan politik kepartian sebagai perkara nombor dua
kerana menjadikan perpaduan sebagai perkara yang utama
(jawapan versi saya)

kalaulah selain daripada ini asas dan tujuannya
saya tidak boleh sokong

No comments:

Post a Comment