Tuesday 14 October 2014

Baki-Baki Penyokong Fanatik PAS Di Semerak

di semerak terdapat baki2 ahli pas yang masih fanatik dan berfikiran cara lama
mereka ini sebenarnya bukan 'fully' fanatik juga kerana yang 'fully' pun dan tinggalkan parti pas
yang baki2 ni nak kata alim
ilmu takdak
nak kata jahil
berebut nak jadi imam atau bilal
tapi azan pun tak betul lah
baca jadi imam al-fahami sendirilah
apa pun
saya tak kisah sangat tentang kebolehan dan kemampuan mana2 orang
baik orang itu orang pas atau pun orang itu orang umno
bagi saya semuanya sama
baca al-fatihah yang sama
rukuk dan sujud serupa
mengadap kiblat yang sama
mengucap pun sama
tetapi yang saya risau sedikit ialah
masih ada orang2 pas yang kata
undi pas sahajalah yang betul sebagai orang islam
sedangkan dalam masa yang sama
orang2 siam pun ada yang disuruh undi pas
apa yang betulnya untuk mereka?


saya marah sikit sebab agenda perpaduan orang2 melayu jadi payah sikit dengan adanya lagi puak2 ni duk gelewak pintu gol

ore pas semerak hak masih ada berbaki dan masih fanatik ni contohnya lagu ni
dia beli tv dan pasang di rumah
tapi time berita dia tutup
saya pun heran
kalau macam tu
macam mana dia nak tahu di selatan thai contohnya ada berlaku jenayah sekolah2 arab dibakar orang?
surat khabar pun tak beli
apakah orang2 islam di sana tak sama hanya kerana di sana takdak parti pas?
berat wey
 

No comments:

Post a Comment