Tuesday 7 October 2014

Contoh Pemimpin Yang Tidak Tamak Walaupun Berkuasa

walaupun saya pernah ditipu oleh orang india hampir RM40 ribu dulu
tapi itu tidak bermakna saya membenci semua orang india
kerana bukan semua orang india seperti itu putar belitnya
saya tetap menyanjung tinggi mana2 orang india yang baik2 dan berhati mulia sepertimana juga saya menyanjung tinggi orang2 lain
saya tukar gambar profail saya kerana saya menyanjung tinggi sikap seorang pemimpin dari india ini yang pada masa ini susah nak jumpa walaupun dalam negara sendiri malaysia

yang ni macam mahatma gandhi agaknya
naik bas bukan taxi
naik keretapi kelas 3 bukan kapal terbang kelas pertama
makan di warong2 bukan di hotel 5 bintang
pakai baju seluar dan kasut biundle
jam beli di pasar minggu macam kuala besut
beli beras nasional bukan faezah basmathi
ikan selar kuning bukan tenggiri atau merah
bilik pakai kipas angin bukan aircond
kereta datsun sunny tahun 1984 bukan amg atau lambo
semuanya hak murah macam rakyat biasa
di malaysia ada juga ke mb atau km hak macam ni?
betul2 berjiwa rakyat?
atau akan ada satu hari nanti?


 

No comments:

Post a Comment