Tuesday 5 August 2014

Kisah Dunia Pasir Puteh

kisah dunia pasir puteh:-
hari ini saya ada masuk sebuah kedai makan
(saya tak boleh sebutlah kedai mana)
tuan kedai agak peramah orangnya
lepas bawa air dia duduk di meja sebelah
kami berbual2 sepatah dua hal2 biasa
dia tanya saya
'duk mano?'
saya jawab
'duk semerak'
dia sambung
'ooo gitu, kenal ke abelek rumah murah semerak?'
saya pun jawab selamba
'kenal, bakpo?'
dia jawab
'orang ramai yang masuk kedai ambo ni selalu sebut nama dia'
saya pun tanya
'sebut lagu mano?'
(hati saya berdebar2 takut demo duk caro ko saya hak bukan2)
dia kata
'ore kata kalu ada apa2 masalah gi jumpo atau telepon ko dia'
saya pun terus rasa lega dan terus jawab
'ooo gitu, tapi setahu saya dia bukan pun wakil rakyat'
dia kata
'betul, tapi ramai ore kata dia buleh tulung'
saya pun berpaling alah ko lain sebab nak ssuko dan berfikir2 sapalah yang duk buat cerita lebih2 tantang saya ni
wat nayo ke ore jah
dia sambung lagi
'abe ado no tel dia?'
saya terus jawab
'saya takdak sebab saya duk semerak jugak, dekat, tapi takpolah, nanti saya kelik tanya, saya mari semulalah'
saya pun bayar dan terus balik sambil ssuko sore memandu
apa laa itu worang buat aku rusiing sahaja tadi
nasib baik takdak orang yang kenal saya masuk tadi
kalau dak dia mesti tegur saya gini
'abelek mari mano?'

No comments:

Post a Comment