Saturday 5 October 2013

Terbitan Khas

Komen-Komen Pilihan Dalam Facebook (siri 39)

Pada Okt 3, 2013. Saya terima panggilan seorang perempuan yang saya kenal dan pernah membantu dia mendapatkan rumah PPR di Bdr Tun Razak kerana dia hilang cara nak menyelesaikan akan masalah anak buahnya seorang pelajar lelaki berusia 13 tahun di tahan oleh Imigresen Indonesia di Bakasi, Jakarta kerana tinggal lebih masa disana yang berlajar di satu Pasantren.

Tindakan saya pertama ialah mengambil maklumat dari ibu budak lelaki itu dan kemudian di hantar msg ke salah seorang SetPol PM Najib. Msg atau sms itu tidak ada sebarang jawabpan darinya. Boleh atau tidak di bantu. Perempuan itu dan ibu budak lelaki bertanya perkembangkannya setiap hari.

Akhirnya saya menggunakan FB untuk mencari jalan keluarnya. Tindakan itu di respond oleh YB Datuk Azeez Rahim dan pegawainya. Dan hari ini.. di jangkakan pelajar itu akan balik dari Jakarta satelah urusan penerbangannya selesai.

Tetapi sangatlah di kesalkan.. apa yang di jawab oleh SetPol itu dlm msg dia kepada saya, saya menghinanya? bila masa saya menghinanya? Saya hanya pertikaian tanggung jawab dan lagaknya dlm Pemuda UMNO.. itu sahaja.

Mentah2 dia anak seorang bekas KSU yang tiba2 jadi kaya raya. dan dapat pula jawatan SetPol PM Najib.. samalah saperti kata pepatah melayu macam 'kaduk naik junjung'. Apa salahnya dia minta maaf sahaja.. tugas itu dibuat oleh orang lain.

Kesombongan dan bongkaknya itu bolehkah menolong menaikan imej PM Najib di mata rakyat?. Lepas PrU ke 13..semua rakan2 dlm FB dan Blog menulis akan kisah minta PM Najib jangan lantik SetPol yang bermasalah di pejabanya. PM Najib telah respond pandangan para penyokongnya di alam maya tetapi malang yang di lantik pula.. kepada saya saperti 'keluar mulut harimau.. masuk mulut buaya'

Tak ada apa perubahan kelakuan SetPol yang dulu dan yang sekarang. Tidak ada perubahan maknanya PM Najib tak bertranformasi melantik SetPolnya. Jika saya ahli UMNO dilayan begitu oleh SetPol angkuh ini, bagaimana agaknya rakyat?
1Unlike · ·
  • You, Rosliza Mukhtar and 11 others like this.
  • Zaharin Mohd Yasin Ini komen seorang rakan fb saya dlm inbox saya."ooo dia ni memang ramai pun org cakap sombong tak boleh nak tumpang" nama dia Mohd Khairun Mohd Aseh.. yang hampir sama dengan nama Karun.. yang menyimpan harta berpeti2 dan kunci gudang menyimpan harta berpuloh unta membawanya.
  • Alwani Sofia Abdullah Uncle begitulah kebiasaanya.. org nak bantu org lain akan sentiasa dihentam. Sudah tdk ada jalan lain maka gunalah medium fb. Dia nak kata apa , katalag uncle. Yg pnting kerja uncle dh setel. bantu rakyat. mentah lg tu kot
  • Wan Malek lebih baik dia berhenti jadi orang politik dan berniaga, pakai jet pun takpe
  • Zaharin Mohd Yasin Sekarang pejabat PM Najib sudah ada Qarun... tapi Qarun ini bukannya meninggalkan hartanya sedang mencari harta lagi... hahaha.. ada PM Najib tahu?
  • Wan Malek kadang2 aktiviti orang bawah hidung sendiri terlepas bau
  • Norzah Kepol Setakat setpolnorzah x peliklah...malah dlm pjbt menteri, pusat khidmat masyarakat yg buta maklumat, sombong dan x jwb sms pengamal media pun x terhitung jari tangan.sampai satu peringkat rakyat pernah berkata, agak2nya najib, muhyidin n menteri2 letak org bawam muka kelat , bengis n sombong sbb biar rakyat susah nak berurusan....
  • Alwani Sofia Abdullah sbb org bwh selalunya pemimpin atasan dpt kesan negatif. PM dan TPM pilih lah org ikut KPI yg baik pengucapan awam dan hubungan baik dgn org ramai. jgn double standrd dan jgn agungkan elitis sgt

No comments:

Post a Comment