Monday 28 October 2013

Kencing Manis oleh TS Muhyiddin Yassin TPM (siri 2)

ini dalam Sinar Harian Edisi Timur hari ini
bukan Harakah atau Sinar Sungai Limau
saya rasa lebih baik TPM diam dulu seketika
jika bersuara akan lebih dimarahi
lepas PRK ni
baru jawab
itu pun kalau rasa wajar dijawab
  • Muhammad Al Fateh Pantang besar orang Melayu adalah "mengata orang yang dah meninggal dunia". Bila "mengata orang yang dah meninggal dunia" orang itu dianggap memang tak beradab sopan.
  • Abdul Manaf Daud tapi org melayu tak pantang pun kalau anak2 tak lulus matematik atau sains. tak prnh kedengaran "pantang aku kalau anak aku tak lulus sains atau matematik" atau sekurang2nya "pantang benar aku kalau ank2 aku failed bahasa Malaysia.....". pun tdk juga kedengaran " pantang aku anak2 aku tak khatam alQuran..." tadak pun......
  • Wan Malek pantang dapat menantu pemain muzik takdak?
  • Daknam Al-Ahmadi ghairah...... TPM tunggu masa nak jadi PM..... mula langgar pantang
     
    memang tidak masuk akal seorang TPM tergamak membuat kenyataan dengan mengaitkan dengan seorang pemimpin yang baru meninggal
    kemelut yang timbul ini hendaklah dileraikan secara baik
    jika laporan oleh pihak media itu terpesong
    maka hendaklah permohonan maaf segera dibuat secara terbuka
    jika tidak
    TPM berhak memfailkan saman, jika beliau mahu
    atau sekurang2nya memberikan amaran
    jika sebaliknya
    pihak media hendaklah mempertahankannya
    dengan menerbitkan rakaman bergambar ucapan TPM itu
     
    posting oleh Manzaidi...
    Saya ada masa TPM berucap...saya tidak rakam, tapi tulis...TPM langsung tak kaitkan kenaikan gula dgn kematian Ustaz Azizan kerana kencing manis. TPM hanya kata, PRK ini diadakan kerana kematian ustaz Azizan dan punca kematiannya kerana komplikasi jantung dan kencing manis yg membawa kepada kedua-dua kakinya kena potong. Selalunya diabetis ini, kata TPM, berpunca drp mkn makanan manis. Oleh itu, utk menjaga kesihatan rakyat malaysia drp terkena penyakit kencing manis, kerajaan mengurangkan subsidi gula....itu saja....tapi dpt pada pemberita MALAYSIAL KINI, nya spin berita tu seolah2 mcm TPM kata ustaz azizan mati kerana kencing manis dan banyak makan gula, sebab itu kerajaan naikkan harga gula. Yg hairannya, lebih 50 wartawan yg hadir buat liputan ketika itu, tidak ada seorg pun buat berita sebagaimana yang MALAYSIAL KINI buat. Esok TPM dtg lagi ke Sg Limau, kita org nak tanya TPM...tapi harap2 pemberita babi MALAYSIAL KINI ni ada di situ. Saya tengok muka pemberita MALAYSIAL KINI ni rasa mcm nak sepak jer... kesian...budak Melayu tapi jadi hamba kapir utk jatuhkan pemimpin Melayu. Memang celaka pemberita MALAYSIAL KINI ni...

No comments:

Post a Comment