Monday 20 April 2015

PRU14 UMNO dan BN Tersungkur - Siri 5

  • Betul
    Saya dilihat seperti menentang establishment
    Tapi saya menentang hanya sebagai rakyat biasa sebuah negara yang mengamalkan sistem pemerintahan demokrasi
    Saya tetap tidak menyokong mana2 pihak yang cuba memainkan api perkauman atau agama kerana saya tidak suka rusuhan
    Bagi saya semua rakyat tak kira agama dan bangsa harus hidup aman dan damai
    Jika berlaku penyalahgunaan kuasa atau penyelewengan dipihak pemerintah
    Sewajarnyalah seluruh rakyat negara ini dibuka mata mereka dan bangkit menentang termasuk saya
  • Budiman Wan Ismail Betul tu En.Wan. Itu hak setiap rakyat utk meluahkn grievances. Setuju.
    4 hrs · Unlike · 1
  • Ahmad Tarmizi Md Nadzir Saya setuju ngan tuan Wan Malek. Memang itu lah yg sepatut nya rakyat lakukan. Tetapi bila rakyat kritik, tentang dan dedah penyelewengan, rakyat sebegini akan dicop sebgai tidak bersyukur, tidak patriotik dan lebih malang lagi dicop sebagai pengkhianat. Ini lah masaalah besar yg rakyat hadapi. Apa yg dibangkitkan oleh Tun M tentang pentadbiran DS Najib telah pun dibangkitkan sebelum ini oleh Pakatan Rakyat. Namun sebalik nya mereka yg membangkitkan nya ditahan dan disoal siasat. Sekarang ni pun dengar cerita Tun M dilarang dari berucap dijabatan2 dan agensi kerajaan.
    3 hrs · Unlike · 1

No comments:

Post a Comment