Saturday 18 April 2015

PRU14 UMNO dan BN Tersungkur - Siri 4


4 drp 6 anak saya dah buat ketetapan utk tidak lagi mengundi bn dlm pru14 ini sptmana dlm pru13 dulu biarpun mereka ahli umno
Yang 2 lagi belum bagitau saya apa2 lagi termasuk 4 menantu
Saya tak kata apa2
Cuma ada sedikit komen dari anak perempuan saya
Dia kata
'Kita sepatutnya dlm puteri tapi abah sendiri pun tak kenal mana ketua padahal orang itu orang semerak juga'
Saya diam juga sebab memang benar saya tak pernah kenal budak puteri yg dimaksudkan itu kecuali ayahnya yg dulu ajk bahagian.


orang bandar memilih wakil rakyat pembangkang semata2 untuk menentang kerajaan pusat
mereka tidak memerlukan sebarang pembangunan kerana semuanya sudah lama lengkap
orang kampung sebaliknya memilih wakil rakyat BN semata2 mahukan pembangunan terutamanya infra-struktur yang masih jauh ketinggalan
sebab itulah di tempat saya contohnya
jalanraya sentiasa diturap walaupun rosaknya diakibatkan oleh ratusan trip lori yang membawa muatan yang melebihi had yang dibenarkan undang2
menurap jalan setiap masa menjadi amalan bagi mengekalkan kekuatan sokongan politik orang2 kampung
lain kerja tak payah
bercakap pun tak payah
bahkan BR1M pun sudah mencukupi untuk menawan hati orang2 kampung termasuk orang2 PAS




Bermula dari TPM
Menteri2
Timbalan2 Menteri
AMT UMNO
Pengerusi2 Badan Perhubungan UMNO
Ketua2 UMNO Bahagian
Semua Presiden Parti2 Komponen BN
Dan seluruh jentera parti UMNO serta ahli2 UMNO sepatutnya berkata bahawa
'Kami menyokong Presiden parti'
Bukan
'Kami menyokong Dato' Sri Najib'
Kerana dua ayat ini berbeza dan yang betul ialah ayat pertama.

No comments:

Post a Comment