Sunday 30 November 2014

Communication Gap Pemimpin UMNO dan Rakyat

Saya telah membuat panggilan telefon beberapa kali kepada salah seorang daripada tiga pemimpin teratas UMNO Bahagian Pasir Puteh sebelum Perhimpunan Agung berlangsung tetapi tidak dijawabnya.
Missed calls saya itu pun tidak dibalasnya sampai sekarang.
Mungkin beliau takut saya hendak pergi ke perhimpunan agung dan ingin meminta supaya beliau sponsor padahal bukan itu tujuan saya kerana saya pun tahu beliau ialah seorang yang paling ‘prudential’ dalam UMNO Bahagian Pasir Puteh.
Inilah sikap pemimpin UMNO diperingkat Bahagian di tempat saya.
Sudahlah tidak pernah turun padang mendekati orang ramai,
kalau ada panggilan telefon pun tidak mahu menjawabnya walaupun orang yang membuat panggilan itu sudah lama dikenalinya secara rapat.
Inilah secara asasnya diantara perkara-perkara yang boleh menyebabkan orang ramai semakin rasa muak dan cemuh terhadap pemimpin UMNO di peringkat Bahagian sekaligus muak dan cemuh juga terhadap parti UMNO.
Saya sangat menghormati pemimpin itu selama ini tetapi sekarang tidak boleh lagi walaupun beliau orang ‘bergelar’ dan saya mengharapkan supaya pemimpin-pemimpin yang lain di Bahagian Pasir Puteh tidak mencontohinya.

No comments:

Post a Comment