Sunday 14 June 2015

Jika DAP Yang Memerintah Malaysia - Sikap Anda?

    Dari semalam lagi saya duk fikir nak lontarkan satu persoalan (bukan soalan).
    Diharap tiada sangkaan saya nak perkecilkan atau perlekehkan bangsa sendiri
    Ianya juga tidak bertujuan untuk menyentuh sensitiviti perkauman atau agama.
    Persoalan saya ialah :
    Apakah mungkin jika seandainya DAP diberikan mandat untuk memerintah Malaysia rakyat akan hidup dengan lebih selesa dan aman damai?
    Saya ada melihat contohnya begini,
    DAP berkemungkinan boleh mentadbir Kelantan dengan lebih baik berbanding PAS tetapi PAS tidak mungkin boleh memerintah dan mentadbir Pulau Pinang sebaik DAP.
    Sila komen secara rasional bukan emotional.
    Terima kasih dan Silakan.
    (UP : Semua Rakan2 FB dan juga semua yang lain jika berminat dengan topik ini)
  • Shaari Yaacob Instrumennya & modus operandinya bagaimana Sdr Wan Malek?
    Unlike · Reply · 2 · 4 hrs
  • Wan Malek Saya serah dulu pada kawan2, saya kata gitu sebab saya nampak pesen PAS bukan sahaja tak mampu perintah Malaysia, negeri Kelantan pun tak berapo rock mano, tambah2 puak profesional takdak habis doh belako, tinggal tok2 lebai dan hak sekoloh tak habis sahaja
    Like · Reply · 2 · 4 hrs · Edited
  • Wan Malek Saya tengok walaupun sudah ditolak dengan rasmi oleh PAS tapi DAP masih tetap mahu meneruskan agendanya membantu negeri Kelantan dalam usaha membina rumah baru untuk mangsa2 banjir termasuk juga sebuah madrasah
    Like · Reply · 2 · 4 hrs · Edited
  • Shaari Yaacob DAP ada bnyk kepentingan di Kelate, sengoti ko Wan?
    Unlike · Reply · 2 · 4 hrs
  • Wan Malek Sudah tentu persepsinya ialah DAP dilihat tidak ikhlas kerana mereka berlainan bangsa dan agama tetapi apa yang penting ialah mangsa2 banjir itu dibantu dan kalau boleh segera dengan tidak dilengah2kan lagi hanya semata2 kerana birokrasi pentadbiran dan tanah
    Like · Reply · 2 · 4 hrs · Edited
  • Wan Malek Kalau dalam bahasa kapong, nak tadbir sesebuah negara atau negeri tak padan hanya dengan puak2 tok lebai sahaja, tambah2 kalu lebai korae
    Like · Reply · 1 · 4 hrs
  • Wan Malek Tok lebai sememangnya diperlukan tetapi tok lebai jenis yang profesional, sekurang2nya lulusan mesir contohnya, bukan tok lebai yg hanya pakar baca tteboh, nikoh ore dan ngatib ore mati sahaja
    Like · Reply · 2 · 3 hrs · Edited
  • Wan Malek Sebab itu bila saya tengok adunan dalam barisan kepimpinan baru PAS diperingkat pusat hanya satu warna sahaja iaitu hijau pekat, saya yakin itu tidak lagi boleh meyakinkan orang ramai bahawa parti ini mampu mentadbir sebuah negara majmuk spt Malaysia ini
    Like · Reply · 3 · 4 hrs
  • Hj Ab Shatar There's a balance of probablity...
    Unlike · Reply · 1 · 4 hrs
  • Ibrahim M Hassan Bsk betul telahan mat sabu bila barisan pas menang menyenangkan kerja UMNO.trait ni UMNO tak perlu kerja kuat.
    Unlike · Reply · 2 · 4 hrs
  • Wan Malek
    Write a comment...

No comments:

Post a Comment