Saturday 27 July 2013

Terbitan Khas

"Scholars & Learned"
Harga diri seseorang bergantung kpd setinggi mana latar belakang pendidikannya.
Dalam konteks sekarang, ini bermakna siapa yg ada PhD, itulah harga diri yg termahal.
Mana mungkin seseorang yg ada SPM lebih tinggi drp STPM atau Diploma?
Mana mungkin seseorang yg ada STPM atau Diploma lebih tinggi drp Degree?
Mana mungkin seseorang yg ada Degree lebih tinggi drp Master?
Mana mungkin seseorang yg ada Master lebih tinggi drp PhD?
Sebab itu saya amat memandang tinggi dan menghormati serta memuliakan orang2 yg berkelulusan tinggi, walaupun saya sendiri tidak.
Itulah yg mendorong saya mewujudkan group ini
kerana saya mahu anak2 saya pun kalau boleh semuanya berkelulusan tinggi juga, kecuali yg tidak ada upaya diri.
Saya telah wujudkan satu wall baru yg saya namakan sebagai 'Scholars & Learned'. Terdapat dua kumpulan di dalam wall ini, iaitu pemegang2 PhD dan mereka yg bukan. Pemegang2 PhD (sekarang sudah terkumpul seramai 10 orang, 7 pemegang PhD dan 3 dalam pengajian akhir) akan menjawab sebarang persoalan yg dikemukakan oleh ahli2 lain secara ilmiah apabila ada diantara ahli2 yg ingin bertanya. Pertanyaan atau persoalan boleh meramgkumi apa sahaja bidang seperti politik, sosial, ekonomi, agama atau apa sahaja yg difikirkan relevan. Kepada sesiapa yg berminat untuk menyertai group ini, (jika ada akaun Facebook) bolehlah hantarkan request anda ke Link sepertimana di bawah ini:
https://www.facebook.com/groups/362874977175211/
Salam Silaturrahim. 

No comments:

Post a Comment