Friday 19 July 2013

Terbitan Khas

Saya tak pernah hadir sebagai pemerhati dlm parlimen dan tidak tahu samada sebelum ini pernah ada ke tidak seorang ahli parlimen pembangkang sehebat rafizi ramli. Pada saya dia 2nd to anwar ibrahim sekarang.
Cara penyampaiannya dan perkara yang dibangkitkan ada kelas. Maka saya teringat dlm ramai2 kawan fb saya pun, ada juga 2 org yg sama stail dan kebolehan berbahas seperti rafizi. Mereka ialah Sdr Ir. Mat Kamil Awang dan Sdr Dr. Fauzi Shaffie. Kalaulah mereka berdua ni jadi mp juga, saya rasa bergegarlah parlimen.
terus diiukuti oleh komen balas oleh seorang rakan fb saya yang saya sangat hurmati iaitu YBhg Lt Gen (B) Dato' Nawi Alias, TUDM, bekas panglima TUDM...
Nawi Alias Saya pandang Rafizi sebagai seorang pemimpin Melayu (jangan dikira partinya) yang berkualiti dan berjaya memikat pendengar. Hujah-hujah nya disertai dengan fakta yang sukar untuk di"serang balas". Kalau kita ada 5 atau 6 orang MP macam Rafizi dalam BN dan PR, barulah Parlimen Malaysia ada kualiti sikit.

No comments:

Post a Comment