Thursday 23 January 2014

Posting Pilihan Dalam FB

Alhamdulillah akhirnya hari ini pihak SPAD telah menghubungi saya melalui tel susulan artikel saya dlm blog saya mengenai lori2 treler yang mengangkut bijih besi dgn muatan yg terlampau melebihi had muatan sehingga mengakibatkan kerosakan jalan Pasir Puteh - Semerak dan Tok Bali.
Saya memaklumkan bahawa jalan yg rosak itu jika pun diperbaiki dan diselenggarakan di lapisan atas dari masa kesemasa, ianya tidak membawa sebarang makna kerana lapisan bawah atau 'base course' pun mengalami penurunan serious yg menyebabkan jalan menjadi berombak dan tidak rata seperti dahulu.
Cara utk menyelesaikannya hanyalah melalui penguatkuasaan undang2 jalanraya secara tegas tanpa mengambilkira siapa di belakang aktiviti lori2 ini.



sejak dari dulu sy bukan dari kalangan yg suka memuji2 dan memuja2 pemimpin politik secara melulu terutamanya pemimpin2 di tempat saya
saya lebih suka mengkritik kerana saya iginkan kerja dibuat
biarlah org lain yg buat posting seperti itu kerana itu pun diperlukan juga utk pengetahuan org ramai
oleh itu
bila saya dapat tahu wakil rakyat tempat saya merungut dalam ucapannya dihadapan orang ramai semalam
saya ingin nasihatkan beliau supaya sentiasa bertenang dan ikhlaskan diri
kerja sbg wakil rakyat bukan senang
selain kesabaran yg tinggi
kerjasama drp org2 bwh pun hendaklah betul
yg bermuka2 ramai sedangkan org itu sebenarnya dibenci ramai
utamakanlah mereka yg tidak berjawatan dan miskin
kerana merekalah yg ikhlas
dan boleh membantu

No comments:

Post a Comment