Wednesday 18 December 2013

Khas Untuk Perhatian dan Tindakan SPAD

Dua hari yang lepas saya telah ke stesyen bas SKMK Pasir Puteh untuk minum di kantinnya kerana berdekatan dengan cc tempat saya guna internet. Berlaku satu kejadian biasa tetapi tidak diingini oleh orang ramai.
Seorang budak perempuan telah ditinggalan bas untuk ke Kuala Terengganu. Tiket bas Transnasional menunjukkan jadual perjalanan 2.55 pm sedangkan masa itu baru 2.50 pm. Saya check jam tangan saya, memang 2.50 pm tetapi bas dari Kota Bharu yang lalu tadi berhenti sekejap sahaja dan terus jalan. Mungkin jam tangan pemandu bas itu silap masanya atau dia tak pakai jam tangan.
Oleh itu saya nak cadangkan:
1) Semua pemandu bas expres pakai jam tangan dan periksa jarumnya setiap pagi sebelum turun rumah
2) Pihak penjaga stesyen bas hendaklah sentiasa mengumumkan ketibaan setiap bas ekspres macam di airport
3) Pihak penjaga stesyen hendaklah memastikan supaya pemandu bas ekpress menunggu 5 minit sebelum berlepas untuk memberikan ruang masa penumpang berjalan dari stesyen bas dan memuatkan barang2nya di bawah perut bas.
Harap ada kawan2 yang boleh tolong sampaikan atau panjangkan rungutan ini kepada pihak SPAD.
Terima kasih.

No comments:

Post a Comment