Tuesday 3 February 2015

Nasib Peniaga-Peniaga Lama Hentian Putra

baru2 ini saya ada bangkitkan tentang tbs yang baru dibuka dan digunakan
semua bas2 ekspres yang dulunya berhenti di hentian putra tidak lagi ke sana tetapi ke tbs pula
dalam blog bergambar saya itu
saya ada menyebut tentang kecanggihan prasarananya dengan premis2 kedai yang moden yang disewa oleh peniaga2 baru termasuk sebuah kedai mamak yang agak besar
saya ada menulis dan bertanya mengapa tak nampak peniaga2 asal di hentian putra?
hari ini kisah ini terbongkar dalam berita tv
peniaga2 asal di hentian putra merungut kerana nasib mereka tidak dibela
mereka kata mereka tidak medapat sebarang makluman secara rasmi bahawa hentian putra hendak ditutup kepada semua bas ekspres
mereka kata lesen perniagaan mereka pun masih lagi sah
pihak mana yang betul?
bandaraya atau peniaga2 ini?
kena selidik kedua2 pihak
saya yakin menterinya peka dan boleh selesaikan segera
kalau tidak
hilang pulak undi mereka nanti


No comments:

Post a Comment