Monday 30 July 2012

MyDiary (72)

MyDiary (72)
31 Julai 2012
(Saya akan sentiasa mengulangi peringatan kepada para pembaca bahawa semua pendapat atau pandangan adalah semata-mata pendapat dan pandangan peribadi saya sepenuhnya selaku seorang ahli UMNO biasa diperingkat akar umbi yang tidak mempunyai sebarang kepentingan politik atau matlamat peribadi tetapi tetap bercita-cita supaya BN kembali memerintah negeri Kelantan dalam PRU ke-13 nanti. Saya tidak kisah samada artikel saya diambil kisah atau pun tidak kerana apa yang penting bagi saya ialah menulis dan menyampaikan. Saya juga tidak terikat dengan mana-mana pihak atau mana-mana individu dan tidak pernah mengambil upah dari mana-mana pihak atau mana-mana individu untuk tujuan ini)

TANDA-TANDA PAS PASIR PUTEH AKAN KALAH

Pada masa-masa dahulu pemimpin PAS Pasir Puteh tidak ada yang bercakap kasar dan tidak sopan terhadap orang-orang lain. Mereka menjaga dengan rapi tuturkata mereka kerana mereka menyedari perbuatan bercakap kasar adalah sesuatu yang sangat dilarang didalam agama. Maka bersesuaianlah mereka sebagai pemimpin sebuah parti Islam.

Pada masa ini, golongan baru pemimpin PAS yang menjaga tuturkata mereka sudah semakin berkurangan. Golongan pemimpin baru ini suka menggunakan kata-kata yang melampaui batasan, bahkan acap kali juga kata-kata mereka berbentuk penghinaan terhadap orang lain.

Saya tidak tahu mengapa perkara seumpama ini boleh terjadi. Kadang-kadang saya sendiri tidak percaya kata-kata seperti itu boleh terkeluar daripada minda pemimpin PAS, terutama pemimpin wanitanya. Seolah-olah mereka tidak takut kepada dosa.

Saya tidak hairan jikalau kata-kata seperti itu dikeluarkan oleh pemimpin UMNO kerana UMNO dianggap sebagai sebuah parti sekular tetapi apa yang berlaku buat pada masa ini adalah sebaliknya pula. Pemimpin-pemimpin UMNO dilihat lebih berhati-hati dan lebih bersopan didalam berkata-kata.

Apakah ini pun boleh dianggap sebagai salah satu tanda bahawa parti PAS Pasir Puteh sedang menghadapi masalah dan krisis mempertahankan kemenangan mereka? Pada kebiasaannya, apabila pemimpin sesebuah parti politik itu dilihat gelisah dan menggelabah, maka itulah tandanya mereka sedang mengalami kerisauan dan ketidakyakinan terhadap parti mereka sendiri. Mungkin mereka sudah dapat menghidu bahawa sokongan terhadap parti mereka sedang menurun kerana semakin hari semakin ramai orang-orang PAS yang memberikan sokongan kepada UMNO. Maka oleh itu, mereka pun merasa marah sehingga perasaan ini diterjemahkan dengan kata-kata kesat dan menghina terhadap orang-orang UMNO dan juga terhadap orang-orang PAS yang memberikan sokongan kepada parti UMNO.

Pemimpin-pemimpin PAS ini tidak sedar bahawa dengan perbuatan mereka itu, mereka tidak lagi dihurmati dan disegani. Dengan itu, sokongan terhadap parti pun bertambah lagilah menurunnya disebabkan sikap keterlaluan mereka itu.

Semuanya berpunca dari keangkuhan mereka setelah menguasai negeri selama 22 tahun. Mereka terlalu yakin boleh menguasainya lagi selepas PRU13 namun tidak bersyukur dengan apa yang telah diberikan selama ini kerana orang yang bersyukur tidak bercakap sombong dan angkuh seperti itu.

Melalui artikel saya ini, saya ingin menyeru kepada seluruh anggota kepimpinan UMNO Bahagian Pasir Puteh dan juga seluruh anggota jentera pilihanrayanya supaya sentiasa menjaga tuturkata anda semasa berkempen, baik secara lisan mahu pun secara bertulis.

Buktikan kepada pengundi-pengundi bahawa bukan bermakna apabila seseorang itu memegang jawatan di dalam sesebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam, maka peribadi mereka pun lebih baik daripada mereka yang memegang jawatan di dalam sesebuah parti lain seperti UMNO. Kadang-kadang, nampak di luar sahaja mereka ini alim dan warak, tetapi berhati iblis dan syaitan di dalam.



Oleh,
Wan Ab Malek Bin Wan Noh
No Ahli UMNO 03924693
Semerak.   

No comments:

Post a Comment