Monday 26 May 2014

PERKASA dan Perpaduan Orang-Orang Melayu

saya tidak tahu sejauh mana pencapaian PERKASA
kadang2 saya tengok lebih baik pula jabatan2 kerajaan sahaja yang memainkan peranan untuk masyarakat melayu
walaupun PERKASA pada asalnya ingin berjuang untuk
mempertahankan perlembagaan
mempertahankan institusi diRaja
mempertahankan hak dan keistimewaan orang2 melayu
kerana bagi saya
bagaimana mungkin PERKASA hendak mencapai semua itu
jikalau perpaduan dikalangan orang2 melayu itu sendiri pun tidak diutamakan
saya telah lama cadangkan supaya pucuk kepimpinan NGO ini diubahsuai terlebih dahulu
carilah jalan supaya ianya seimbang bukan berat sebelah
dengan adanya bersama tokoh2 dari parti umno dan pas yang memacu arah
jika tidak
lebih baik orang2 melayu bersandar sahaja kepada agensi2 kerajaan yang ada seperti JPNIN
kerana program jabatan ini bukan untuk tujuan perpaduan orang2 melayu dengan orang2 melayu sahaja tetapi ianya juga untuk tujuan perpaduan orang2 melayu dengan kaum2 yang lain
PERKASA akan ditinggalkan dan dipandang sepi
orang2 melayu juga yang akan berkata
walau PERKASA berteriak lantang seperti guruh bunyinya pun
bukit tidak bergoyang dan tidak kemana
berdiri teguh kaku bisu dan pekak
kera dan monyet di atas bukit itu pun buat tak tahu sahaja

(sila komen kerana saya hendak copy & paste ke dalam blog saya)
terima kasih
Like · · Promote ·
  • Lah Pt pada saya tertubuhnya perkasa atas inisiatif seorang yg kecewa dan terlalu mengampu 1)kecewa tak dilantik semula sebagai ketua bahagian pasir mas maka dia marahkan pak lah lalu berpakat dengan pas 2)lepas pru12 dia banyak mengkritik pas dalam hubungan dengan pkr dan dap tp pas tak hiraukan lalu dia isytihar sebagai calon bebas dan tubuhkan perkasa.
  • Zawawi Ghani Pemimpin PErKasA sendiri adalah org yang tidak mewakili semua golongan mcm mana hendak pacu perjuangan ke arah perpaduan. Perkasa sebenar nya di wakili oleh mereka2 yang kecewa dlm politik. Jadi jgn harap lah ada keadilan tampa memihak di dlm perjuangan. . Wallahuallam
  • Fadzilah Sidik oleh kerana banyak tindakan berpihak dan berparti ,perkasa bukan sj tidak dihirau oleh 'musuh' tp tidak dipandang sinis oleh'kawan".
  • Fadzilah Sidik ralat: dipandang sinis

No comments:

Post a Comment