Tuesday 22 April 2014

SPAD oh SPAD

saya tak faham apa fungsi dan peranan sebenar spad
kemalangan bas semakin hari semakin banyak juga
bila ada kemalangan baru nampak spad
di tempat saya dah lama dibuat aduan
tentang lori2 bijih yang merosakkan jalanraya siang dan malam
dengan muatan bahan bijih seberat hampir 100 metrik tan setiap lori
sampai sekarang belum ada apa apa2 berita tentang tindakan spad
untuk membendung aktiviti yang terang2an melanggar peraturan lalulintas ini
pada awal2 dibuat aduan melalui blog saya
terus menelefon kpd saya
bukan main lagi beria2 nak ambil tindakan dengan menghantar skuad khas ke lokasi
lori2 itu tetap juga seperti biasa
jangan pula nanti orang kata
spad ni macam lebih sudu dari kuah
sedangkan jpj sudah ada
dan pengerusinya duduk di atas kerusi berpusing2 sambil hisap cerut mahal sahaja
kerana tiap2 bulan dapat juga gaji dan elaunnya
saya rasa lebih baik mansuhkan sahaja spad
membazir wang rakyat

No comments:

Post a Comment