Saturday 26 September 2015

Malaysia dan Rusuhan Kaum?

Mohon diberikan perhatian :
Ada perkara yang saya mohon kawan2 jelaskan di sini secara berfakta dan rasional.
Apabila melayu merah (bukan semua melayu) marah kpd cina kuning (hampir semua cina), saya nak tengok contoh2 apa yang orang cina buat kepada orang melayu sehingga orang melayu terasa seperti ditolak2?
Apakah kesombongan bercakap segelintir peniaga cina terhadap orang melayu di low yatt sudah cukup untuk mencetuskan rusuhan kaum?
Atau apakah faktor2 lain yang boleh dijadikan asas untuk orang melayu memberontak?
Harap mana2 kawan yang boleh kongsikan pandangan sila hulurkan hujah anda di sini secara sopan.
Saya alu2kan semua orang tanpa mengira bangsa dan agama.
Silakan.
Terima kasih.
(Saya hendak copy & paste semua pandangan ke dalam blog saya)

 
Even the Chinese Ambassador had to be there to calm the nerves of the traders at Petaling Street. Can we...
malaysia-chronicle.com|By Iskandar Dzulkarnain 1/9

No comments:

Post a Comment