Saturday 24 January 2015

IKATAN

dah lama saya usulkan berulang kali kepada pucuk kepimpinan kedua2 parti terbesar orang2 melayu ini
kadang saya muatkan dalam blog
kadang saya emelkan terus
tapi nampak semakin hari semakin kusut dan masai
perpecahan semakin melebar
kuasa terakhir yang tinggal berbaki bagi orang2 melayu pun semakin hari semakin tergugat tanpa disedari kerana masing2 pemimpin masih asyik dengan ego dan kepentingan diri masing2 serta kedudukan peribadi yang hendak dipertahankan sepanjang zaman
oleh itu
sudah semakin ramai orang2 melayu yang mulai merasa 'fed-up' dengan sikap dan tingkahlaku usang pemimpin2 ini
mereka sudah hilang keyakinan
maka mereka pun mulai mengintai2 dan mencari2 alternatif lain untuk dijadikan platform baru yang lebih meyakinkan
itulah parti 'IKATAN' yang sudah disediakan untuk tujuan itu
sebuah parti baru yang telah ditubuhkan secara sah untuk menyatupadukan semula semua bangsa dalam malaysia
bukan sekadar membawa agenda perpaduan orang2 melayu sahaja
tetapi keseluruhan
saya mempunyai keyakinan penuh terhadap parti baru ini
di atas sebab2 tertentu yang telah saya ketahui secara 'detail' dan mendalam
diharap orang2 melayu seperti saya dan juga bangsa2 lain rakyat Malaysia berpaling pula kepada parti baru ini
parti baru ini akan dilancarkan pada peringkat nasional tidak lama lagi
— with Red Judge and 6 others.

Pergolakan dalam UMNO di antara kem PM dan mantan PM semakin meruncing dan boleh menguburkan parti itu sendiri. Begitu juga dengan PAS, penentangan terhadap Tuan Presiden semakin rancak didalangi oleh puak "profesional progresif" dan mampu memecahkan parti tersebut.
Saya melihat tiada jalan lain untuk menyelamatkan kedua-dua parti terbesar umat Islam ini melainkan kepimpinan PAS dan UMNO berpakat menjalinkan kerjasama politik. Ini dengan sendirinya akan menyisihkan puak-puak yang berkepentingan yang sedang membuat onar di dalam kedua-dua parti tersebut.
‪#‎SayYesToUnityGovernment‬
Like ·
·

No comments:

Post a Comment