Wednesday 12 June 2013

Terbitan Khas

Masa nak menghadapi pru13 dulu
pm najib awal2 menekankan tentang
pencarian 'winnable candidate'
agak2 untuk pru14 ni
dia nak cari lagi ko 'winnable candidate' ni?
kalau utk pru13
selepas bersusah payah selama 4 tahun
dia jumpa hak kalah dah 2 kali berturut2
sebagai 'winnable candidate' dia
apakah utk pru14 ni
dia akan jumpa hak kalah dah 3 kali berturut2 pulak?
(dalam banyak2 sebab mengapa saya tinggalkan umno, termasuk ini, sebab bagi saya kemuncak tanggungjawab sebagai seorang ahli umno ialah mengundi umno melalui bn dlm pilihanraya, namun saya kecewa apabila saya dapati calonnya sudah awal2 diketahui akan kalah, jadi tanggungjawab yg dipikul itu tidak membawa sebarang makna, dan ini menunjukkan juga bahawa pemimpin umno tidak bijak dan tidak ada keupayaan utk 'mengawal' keputusan yg telah dibuat supaya tidak diubah oleh mana2 pihak di tengah jalan, kenyataan saya ini khas saya rujuk kpd pengerusi perhubungan umno negeri yg lemah dgn membiarkan dirinya dikawal oleh org lain)

No comments:

Post a Comment