Tuesday 18 February 2014

KRT Baru Cherang Ruku

Program Pelancaran Penubuhan KRT baru Di Cherang Ruku Semerak (siri 2)
di atas itu ialah format carta organisasi KRT
5 exco dan 25 ajk
saya akan penuhkannya untuk dikemukakan kpd JPNIN
(nama saya tidak akan ada di dlmnya, saya sekadar membantu utk hidupkan semula KRT Cherang Ruku)
terima kasih diucapkan kpd pegawai JPNIN yang bersusah payah datang menemui saya
terima kasih juga kpd seorang anggota polis kanan yang turut serta dlm perbincangan semalam bersama saya dan pegawai JPNIN


apa pun
saya ingin tegaskan di sini bahawa saya hanya membantu sekadar kemampuan yang ada dalam usaha untuk memberikan nafas baru kpd KRT lama di bawah JPNIN
oleh itu kemungkinan penubuhan KRT (atau dengan nama lain) yang baru secara berasingan di bawah kerajaan negeri tidak dapat dielakkan
bagi saya secara peribadi
kalau pun ada dua KRT di Cherang Ruku
ianya bukan masalah kerana kedua-dua KRT ini masih juga boleh bekerjasama

alhamdulillah
pegawai JPNIN yg hendak berjumpa dgn saya telah saya temui semalam
pertemuan berlangsung secara santai selama hampir 2 jam di sebuah kedai makan di Semerak
walau bagaimana pun

banyak perkara yang kami bincangkan
ada yang sama2 dipersetujui
ada juga yang belum
yang dipersetujui bersama ialah mengenai perkara2 teknikal
yang belum dapat dipersetujui bersama ialah perkara2 dasar dan pokok
pegawai JPNIN yang berkenaan ini akan balik berbincang dgn pengarahnya
sementara saya pula akan memanggil jawatankuasa sementara utk berbincang juga dlm masa terdekat
apa yang boleh saya maklumkan di sini ialah
kemungkinan besar hasrat org ramai yang hendakkan sebuah KRT baru yang berasingan terpaksa juga diteruskan
walaupun JPNIN lebih mahukan yang lama diberikan sokongan
ini kerana JPNIN tidak sanggup menunaikan kehendak org ramai supaya pengerusi lama digantikan dgn org lain disebabkan tidak mahu mengaibkan beliau
saya kata
ini bukan soal mengaibkan sesiapa tetapi soal menjaga kepentingan org ramai
tiada guna mengekalkan pengerusi lama jika seandainya beliau tidak lagi dimahukan org ramai
insya Allah saya akan terbitkan butir-butir lanjut tentang penubuhan serta agenda hari pelancaran KRT baru yg dijadualkan berlangsung pd 6 Mac 2014 ini
satu mesyuarat jawatankuasa sementara terdiri drp 20 - 30 org penduduk tempatan pekan Cherang Ruku dan Kg Siam akan diadakan sebelum hari pelancaran
  


oleh 
Wan Ab Malek Bin Wan Noh
Semerak

No comments:

Post a Comment