Thursday 25 April 2013

Terbitan Khas PRU13

Sajak Orang Kampong:
Mungkin oleh kerana kerjaya saya ialah dalam bidang 'survey'
maka dalam politik pun saya berminat untuk membuat kerja2 survey juga
sebab itu saya ada 'networking PSR' saya yg tersendiri
walau bagaimana pun
disamping PSR ini
saya ada juga melakukan usaha 'temubual'
dengan orang2 tertentu dikesempatan yg ada
orang2 yg saya pilih ialah mereka yg boleh dikategorikan
sebagai 'hardcore' ahli UMNO dan juga veteran
mereka ini tidak akan merelakan sesiapa pun mengkritik UMNO
walau dengan apa cara sekali pun
namun
mereka terpaksa akhirnya akur juga kepada satu dimensi politik yg benar
apabila saya meminta mereka memilih
untuk samada bercakap sebagai ahli UMNO atau sebagai seorang pemerhati bebas
kerana
kalau bercakap sebagai ahli UMNO
saya sendiri pun akan setiap hari bangun dari tidur
mandi sambil bernyanyi
dan turun tangga dengan megah dan bangga
kerana semalam bermimpi parti sendiri sudah pun menang
dengan majoriti yg sangat besar
mimpi sama yg setiap malam dialami oleh jentera parti
setelah memahaminya
orang2 yg saya temubual itu
akhirnya mengakui
bahawa kedudukan sekarang
adalah 50 : 50
orang2 seperti ini sahajalah yg boleh memahami maksud nisbah ini
jentera parti sudah tentu tidak
kerana mereka terhalang daripada melihat kenyataan

No comments:

Post a Comment