Friday 8 June 2012

MyDiary 56

MyDiary (56)
9 Jun 2012
(Saya akan sentiasa mengulangi peringatan kepada para pembaca bahawa semua pendapat atau pandangan adalah semata-mata pendapat dan pandangan peribadi saya sepenuhnya selaku seorang ahli UMNO biasa diperingkat akar umbi yang tidak mempunyai sebarang kepentingan politik atau matlamat peribadi tetapi tetap bercita-cita supaya BN kembali memerintah negeri Kelantan dalam PRU ke-13 nanti. Saya tidak kisah samada artikel saya diambil kisah atau pun tidak kerana apa yang penting bagi saya ialah menulis dan menyampaikan. Saya juga tidak terikat dengan mana-mana pihak atau mana-mana individu dan tidak pernah mengambil upah dari mana-mana pihak atau mana-mana individu untuk tujuan ini)

Ada orang berkata bahawa YB Wan Hassan berada di dalam keadaan selesa jika beliau bertanding lagi sebagai calon PAS DUN Semerak pada PRU13 ini. Mereka berkata beliau masih mempunyai sokongan yang kuat oleh pengundi-pengundi Semerak kerana rekod kerjanya sebagai wakil rakyat selama sepenggal yang lalu dianggap memuaskan hati rakyat Semerak. Beliau dianggap wakil rakyat yang cakna kepada rakyat dan sentiasa mudah didampingi oleh pengundi tempatan dan juga pengundi luar. Beliau dikatakan mempunyai watak sederhana, tidak menyombong diri dengan sesiapa sahaja walaupun pengundi itu orang UMNO.

Oleh itu, beliau dilihat mudah memenangi PRU13 ini dan menjadi wakil rakyat untuk penggal keduanya.

Saya bersetuju dengan pendapat-pendapat orang ramai itu. Namun itu bukan bererti saya dan keluarga saya akan mengundi beliau. Saya orang UMNO, begitu juga isteri dan anak-anak saya. Beliau tetap akan saya tentang dengan cara saya walaupun beliau anak beranak saya. Saya tetap mahukan supaya calon BN akan menang dalam PRU13 ini di Semerak.

Ini semua bukan kerana saya orang UMNO dan beliau calon PAS sahaja, tetapi saya akan berdiri semasa hendak memangkah kertas undi itu nanti sebagai pengundi biasa yang mahukan seorang lain yang lebih baik pula darinya sebagai wakil rakyat Semerak untuk semua rakyat Semerak. Orang yang saya mahukan ini bukan sahaja akan menjadi wakil rakyat tetapi akan juga menjadi seorang pemimpin untuk rakyat Semerak. Kita mahukan seseorang yang tidak hanya tahu melayan masalah rakyat tetapi mampu membawa perubahan yang sewajarnya kepada daerah Semerak dan rakyatnya.

Saya tidak melihat YB Wan Hassan sebagai orang yang mampu pergi jauh daripada jarak yang telah beliau perolehi sekarang. Zaman sekarang kita mahu wakil rakyat dan pemimpin yang boleh melangkah lebih jauh, bukan sekadar bercakap kosong tanpa tindakan yang mebuahkan hasil yang boleh dinikmati rakyat. Banyak urusan olehnya, tetapi semuanya banyak yang hanya memberikan hasil kepada diri beliau sendiri atau orang-orangnya sahaja. Contohnya, sebagai seorang wakil rakyat, beliau tidak sewajarnya membiarkan mana-mana tanah kerajaan diberi hakmilik kepada isterinya atau sanak keluarganya, apalagi jika keluasan tanah itu melebihi had dan tanah itu berada di lokasi strategik yang sangat tinggi nilainya apabila pampasan dibayar untuk dilaksanakan sesuatu projek yang akan melibatkan tanah itu nanti.

Oleh itu, kita harus tukar kepada seorang wakil rakyat lain yang lebih ikhlas dan telus dalam menjalankan kewajipannya terhadap rakyat Semerak. Orang itu hendaklah juga yang sudah kaya asal supaya beliau tidak lagi bersusah payah mencari harta peribadi semasa menjadi wakil rakyat kecuali memberikan tumpuan yang sepenuhnya kepada kebajikan rakyat.

Saya berdoa dan berharap Kapt. (B) Hj. Wan Marzudi Bin Dato’ Hj Wan Omar, JP akan dicalonkan kerana beliau sahajalah yang mampu mengalahkan YB Wan Hassan (jika YB Wan Hassan dicalonkan sekali lagi).


Oleh,

Wan Ab Malek Bin Wan Noh
No Ahli UMNO 03924693
Semerak

No comments:

Post a Comment