Friday 2 November 2012

Terbitan Khas


Makluman: -

Pada 30 Okt 2012 lebih kurang jam 2 pagi, saya telah membawa isteri saya ke Bahagian Kecemasan Pusat Kesihatan Cherang Ruku untuk mendapatkan rawatan kecemasan. Setibanya kami di sana, tiada seorang pun dijumpai termasuk jaga. Apabila melihat ada papantanda supaya loceng kecemasan ditekan untuk menghantar isyarat kepada petugas, saya pun menekannya dan menunggu selama 10 minit sepertimana yg diarahkan di papantanda itu. Selepas 10 minit tiada sesiapa yg datang, saya pun menelefon kpd nombor yg ditulis di papan kenyataan petugas. Panggilan saya sebanyak beberapa kali tidak dijawab. Disebabkan itu, saya terpaksa bergegas membawa sendiri isteri saya ke Hospital Tg Anis, Pasir Puteh.

Dengan itu, saya ingin menasihatkan kepada semua orang-orang Semerak supaya jangan terlalu mengharapkan perkhidmatan kecemasan di Pusat Kesihatan Cherang Ruku jika terdapat mana-mana ahli keluarga memerlukan rawatan kecemasan ditengah malam. Jika mampu, lebih baik terus ke HTA Pasir Puteh sahaja kerana di sana rawatan kecemasan sudah dijamin tersedia dengan memuaskan.

Harap maklum.

No comments:

Post a Comment