Wednesday 13 May 2015

Isu Tabung Haji - Siri 3

    Berikut ialah respon dari sahabat saya yang bertanya tentang simpanannya dalam TH.....

    "Salam tuan..terima kasih kerana post kan soalan saya di wall tuan..semua jawapan tu bagus kecuali jawapan dr seseorang yg dikatakan lembaga pengarah TH..saya ni bukannya apa..tujuan kami simpan di TH adalah kerana keuntungan yg diperolehi sudahpun ditolak zakat..berapa keuntungan bersih tu kami terima sahaja..cuma apabila simpanan itu menjejak 7 angka, kami berasa sedikit concern dgn kekecohan yg berlaku sekarang..takkan kami nak pikul keluar semua wang simpanan tersebut..dan pelaburan di saham2 amanah yg lain (kecuali asb kalau tak silap saya) akan dikenakan gst ke atas keuntungannya..dan kami juga perlu membuat pengiraan dan juga pembahagian zakat kepada asnaf2 yg layak..tp dgn terpalitnya isu 1mdb ni, keadaan menjadi sedikit mengelirukan dan merisaukan bg kami..walaubagaimanapun saya ucapkan terima kasih kepada pihak tuan kerana sudi mengambil sedikit masa utk mengambil perhatian terhadap kegusaran kami.."
  • Wan Malek Memang cara menulis ahli lembaga TH itu kurang menarik sedikit kerana terdapat unsur2 emosi, sepatutnya terus kpd fakta sahaja tanpa banyak tanda soal
  • Wan Malek Walau bagaimana pun, itu stail dia, yang penting maklumat
    Like · Reply · 1 · 57 mins
  • Wan Malek
    Write a comment...

No comments:

Post a Comment